söndag 10 januari 2010

Regn

Inte så varmt längre. Bara 10 grader...nu skrattar läsarna i Sverige, jag vet...har man minus 32 så är de ju ganska kul att läsa om 10 grader plus som kallt.

Jag måste säga att jag njöt av det minusgradig i Sverige. Kanske bara för att det inte händer så ofta. Kanske för att jag inte måste masa mig upp klockan sex för att pulsa igenom snön och ut och tina upp bilen för att ta mig till jobbet. Allt är ju mycket enklare och vackrare när man bara är "turist".

Men som sagt nu är jag tillbaka i min verklighet. Regnet har öst ner sen i fredags kväll. Idag är det lite uppehåll med en gnutta sol. De säger att det har regnat hela tiden under de tio dagar vi varit borta. Tibern har varit på väg att svämma över.

Det är skönt att vara tillbaka nu när jag kommit över den vanliga sorgsenheten som alltid griper mig då jag lämnar Sverige.

Men i morgon ska jag gå på Yogan och sen ska jag röja i ungarnas rum!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar