tisdag 12 januari 2010

Vardag!

Kom äntligen iväg på yogan i går. Helt underbart! Jag var verkligen i abstinens. Kroppen känns helt annorlunda och lugn nu. Måste verkligen skärpa mig och yoga varje dag...

Jag känner mig katapulterad in i vardagen igen. Tvätt som ska strykas, mat som ska planeras, barnens utflykter och läkarbesök som ska kommas i håg...Min lilla pojke ska skrivas in i lågstadiet...snyft!...han blir sex år i juni och här är det obligatoriskt att börja skolan vid sex...hemska tanke...
Helt plötsligt får de liksom inte leka mera...de ska sitta stilla och lyssna och jobba från allra första dagen...

När jag tänker på allt de hemska vi varit med om under min stora pojkes första skolår skulle jag faktiskt vilja ta dem båda och fly...

Okej, det berodde mycket på en okapabel lärare...man får hoppas på det bästa...

Måste rensa bland mina tankar...röjningen i barnens rum får fungera som hjälp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar