fredag 29 januari 2010

Glädje & Sorg


Jag klarade det!!! Jag gick upp i Shirshasana alldeles utan hjälp och stod kvar i hela två 
sekunder...kanske inget för alla andra yogisar men för mig är det en stor framgång...
Känner mig nästan löjligt lycklig och vill krama alla. Stora pojken fick kramar och pussar, han är hemma idag och är sjuk.

Skickar Kramar till alla som läser detta!

Lustigt hur för en uppenbarligen lite detalj, som denna, dagen kan räddas.
Fantastiskt att ena stunden allt kan kännas mörkt och ledsamt och i nästa lyser solen igen...

Igår var det en mörk och ledsam dag.


Jag hade satt mig ner för att skriva om de som söker sig till sjukdom och död som flyfän till 
ljuset...som min syster...till skillnad från de som får sjukdom över sig utan att ens ha väntat sig det...de som sökt livet istället...då tänker jag på Karins älva...
Jag hade tänkt att tillägna alla dem Dan Hylanders vackra sång Höst som jag själv älskar 
högt...den får mig onekligen att tänka på min syster...


Men jag blev avbruten av ett samtal från skolan...stora pojken hade ont i magen...

Tur var kanske det...att jag inte hann...det hade blivit mycket mera negativt igår än idag...

Kramar och här kommer sången för de som vill höra;

http://www.youtube.com/watch?v=RXMr2wlUhpw

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar