måndag 9 november 2009

"UP"

Jag måste bara byta lakan, ta ett tag med dammsugaren och handla....och ändå sitter jag här....det är faktiskt mycket roligare att skriva...

Vi var på bio med barnen igår eftermiddag och såg "UP". Den var otroligt vacker men sorglig....det hade jag absolut inte väntat mig.

Den berörde saker som barnlöshet, ouppfyllda drömmar och vänskap.....jag kände tårarna rinna flera gånger.....den fick mig att minnas igen.....det brukar inte barn filmer göra.....

Är den egentligen en barn film????

Min minsta pojke tyckte inte alls om den och satt hela tiden och frågade när den slutade.

Min stora pojke tyckte om den men pratade hela tiden om sånt´ som var roligt; som när Mr. Fredricksen går ut och sätter sig på sin veranda och man upptäcker att han bor i en byggnadsplats där allt ska bli skyskrapor....

Kanske att man inte förstår det sorgliga i detta när man är 8 år....vi försökte, vid kvällsmaten, förklara men jag vet inte riktigt vad som gick hem.... man kanske måste ha något mera i bagaget.....

Kanske att man inte MÅSTE förstå när man bara är 8....kanske har man en sorts skydd som gör att sorgligheterna kommer till en sen....

Rädslan för att uppfostra okänsliga barn....fast jag inte riktigt tror på det....finns där ju.

Förklarar vi för mycket....pratar vi sönder saker istället för att reda ut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar