fredag 6 november 2009

Regn

När det regnar i Rom blir alla som tokiga. Det verkar som om folk skulle falla ner döda om de fick två droppar vatten på sig.
Paraplyet bara måste öppnas även om det bara regnar lite. Barn måste skyddas och helst packas in in skyddskapslarna av plast i sittvagnarna (används även kalla dagar!!!).
Jag har fått många tillsägelser av damer som tycker att jag är oansvarig som låter mina barn gå omkring i "bara" regnställ och gummistövlar. " De små stackarna blir ju blöta"......

Åka buss är ännu värre när det regnar. Bussarna som redan normalt är fullpackad blir sprängfulla av alla som vanligtvis åker moped eller motorcykel till jobbet.
Alla måste på samtidigt annars hinner de ju bli blöta.
Innan man kan gå på en buss måste man vänta på alla de som ska av och som bara MÅSTE få upp paraplyet innan de sätter fötterna på marken....de kan ju faktiskt få lite vatten på sig under avstigningen.
Med tanke på italienarnas medellängd riskerar jag alltid att få ögonen skadade varje gång och tänker med saknad på tiden då jag faktiskt tog mig överallt med cykel, fast det regnade, med mitt älskade regnställ på.

Jag har utvecklat en allergi mot paraplyer som bara går sönder och stör allmänheten.

I kväll ska äldsta pojken på kalas i en pizzeria....naturligtvis inte här i närheten....kanske får vi skjuts av en kompis pappa....annars får jag ta ett av mina allra djupaste andetag och trycka mig in på en buss med barn och presenter.....

Shanti shanti shanti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar