onsdag 11 november 2009

Väderkultur krock

Efter regn kommer sol....i alla fall i Rom. Detta är ett otroligt positivt natur fenomen som jag nog aldrig kommer riktigt att vänja mig.....i Sverige efter regn kommer det, vanligtvis, oändliga gråa dagar.....
Att det bara kan lysa en varm sol en dag som börjar med 9 grader, att himlen kan vara så blå i november....
Då stortrivs jag i Rom.....jag glömmer bort trafiken en stund.....att jag borde söka jobb fast jag här anses som gammal (44 år!).....att helgen går åt till en liten 8- åring´s läxläsning...."han går ju faktiskt i tredje klass. Här leker man minsann inte i tredje klass".....hur ska han annars kunna doktorera innan han blir 25 och är gammal och trött????!!!!!.....eller åtminstone för gammal för arbetsmarknaden.....
Fattar inte riktigt detta.....om man sen måste jobba till man blir över 70.....skumt!
Men jag har ju aldrig varit bra på matematik så.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar