tisdag 3 november 2009

Min syster

Kom äntligen iväg till "Accademia Yoga" idag. Det kändes som en hel evighet. Kommer jag någonsin att lyckas gå upp i huvudstående utan min "maestro´s" hjälp???
Vi gjorde spindeln idag...den får mig att tänka på min syster. Det har gått 10 år sedan hon dog, men det finns saker som bara hon är förknippad med och som väcker minnen i mig. Hon kunde minsann det där med spindeln utan att ha gått någon som helst kurs. Hon var den mest elastiska i vår familj. Inte som jag som darrar bara av tanken att släppa loss fötterna från golvet.
Min syster gick omkring som spindeln. Hon jagade mig och min bror som spindeln...
Stod på huvudet och åt godis samtidigt...tänka sig att hon kunde avundas mig...varför?

Ibland kan jag höra en sång som får mig att tänka på henne. En speciellt: "Teardrop". Jag vet inte varför, det var inget hon lyssnade på vad jag vet, men jag tänker på henne och ofta gråter jag. Dvs när jag är ensam.
Undrar om hon vet det?

1 kommentar: