fredag 22 juli 2016

Sccchhhh!!!

Smyger in här lite. 
Min vackra systerdotter och hennes kille är hos oss i Italien. 
Han har aldrig varit här så vi ser på allt det där som man bör göra i förstahand då man kommer till Rom. 
Jag som är kvar i min ljuva känsla av frid låtsas som om det inte dundrar omkring mig och att vi inte svettas ikapp alls. 
Får bannor för ett kort jag sätter in på FB. 
Tar bort det.
Förstår inte. 
Om man är vacker så är man det och det finns inget fult i ett litet foto även om det är improviserat. 
Tar bort det ändå. 
Trots detta lilla smolk är jag glad. 
Hon, den vackra och duktiga, har hittat en fin man att dela sitt liv med. 
Min minsting suger åt sig och anstränger sig med svenskan, han är övertygad om att han inte kan, bara för att få vara med en människa som kan fungera som guide i livet. 
De jagar Pokemon tillsammans. 
Lite orolig blir jag då nyheterna är fulla med folk som gör sig och andra illa. 
Försöker se det för vad det är; ett ytterligare sätt att vara tillsammans. 
Att lära sig tillsammans.


3 kommentarer:

  1. Fint att "höra av dej" litegrann ♥
    Tänker ibland att jag undrar när det blir så att du får ta hand om mej där i Rom ;) En stad som finns på min vill-jättegärna-se-lista.
    Kram fina du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aumen Nna, klart att d ska komma hit! Klart att jag ska ta hand om dig. Fast jag är en väldigt "hemmagjord" guide så vill du ha det mera proffsigt får jag ta hjäl av en kompis😜 Kram

      Radera
  2. Härligt att kika in här mitt i min semester. Kram♥

    SvaraRadera