torsdag 9 oktober 2014

Det där med nummer...(Blogga varje dag 162)

kämpar med nummer. 
Har alltid gjort det. 
Förstår inte. 
Får inte in. 
Kan absolut inte komma ihåg siffror. 
Om jag inte tjatar och tjatar om dem som ramsa, förstås. 
Tror att jag inte gillar dem alls. 
Får till och med gå tillbaka och kolla vilket nummer mitt blogginlägg hade igår...
fast jag nyss kollade det. 
Skrämmande! 
Jag som trodde att jag skulle få in det hur lätt som helst på min lilla privata utmaning. 
Att det skulle präntas in i minnet. 

När mannen och minstingen kör sina matematiska diskussioner vid matbordet försvinner jag och stora pojken bort i våra egna funderingar. 
Ändå är jag övertygad om att stora pojken fattar mycket mera än vad jag gör. 

Jag tappar bort mig i nya recept om jag måste försöka omvandla och greja. 
Kan absolut inte dra mig till minnes vad den där grejen jag köpt för tio minuter sedan kostade.

Häromdagen skulle jag växla pengar med en väninna men fattade inget. 
Hon sa att hon skulle kunna lura mig hur långt som helst. 
Det är då alldeles sant.

Kan inte förstå hur det kan funka när jag stickar. 
Jag bara räknar och ändrar om hur lätt som helst. 

Månne är det en selektiv dyskalkyli...
eller så vill jag bara inte.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar