torsdag 24 juli 2014

Var lade jag nu instruktionsboken???

                                                                               Blogga varje dag 85

Ja, ni vet den där på barn.
10-årings sidan skulle jag vilja läsa om igen.
Minns inte alls de här svängningarna.
När vi kommit överens om att han inte ska sitta framför datorn med fula mördar-spelet, när han är ensam, gör han ett tvärkast och bråkar så att kuddar flyger för att jag inte vill ge honom låskoden innan jag går.
När jag ringer efter två minuter och ber honom ta upp kudden med kulor i, för hundens skull, har han redan gjort det. Han är fortfarande suraste sure men har tänkt på hunden. 
När vi kommer hem efter två timmar har han inte bara gjort vad jag bett honom inför kvällsmaten.
Han har dukat också.
Sitt allra vänligaste bjuder han in på mat med levande ljus.

I går hade vi bestämt med farfar att han och pojken skulle till havet tillsammans. 
Själva.
Därför väckte jag inte honom innan jag gick iväg med hunden vid 6,30 snåret.
Väntade tills jag kom tillbaka.
Han blev ur-arg och vägrade stiga upp.
Först fattade jag ingenting, blev bara nervös över att tiden tickade iväg och monster-sonen låg inlindad som en kåldolme i lakanet. 
Sen när han tågat iväg till den väntande farfarn gick ljuset upp.
Han var klart arg för att jag inte väckt honom.
Han vill ju följa med till "hund-världen" som utgörs av alla hundägare som går till parken tidigt för att hinna med både hundlek och jobb.
Vår hund har kompisar där.
Sönerna älskar att få följa med.

Så efter att ha läst rätt i boken väckte jag honom i morse...
men då orkade han inte följa med.
Så där ja, var stod det nu då?
Att när man fattat så har man ändå fel...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar