söndag 27 juli 2014

Svensk sommar i Italien

                                                                                                Blogga varje dag 88

Det är ett konstigt sommar väder här i Italien i år.
Solen tittar fram lite så där skamset mellan mörka mörka moln emellanåt.
För det mesta öser regnet ner. 
Blixtar lyser upp himlen och åskan mullrar.
Som en svensk vanlig sommar.
Fast mycket varmare.
Klibbig värme som klistrar fast kläderna på kroppen.
Tung hetta som gör allt segt och jobbigt.
Kommer på mig själv med att önska lite friskare väder.
Det är okej att det regnar, men det borde vara lite kallare i luften. 
Klart inte så skoj för de som är på semester och helst vill sola och bada kanske.
Men den här kletsommaren kan nog alla vara utan...tror jag...
Jag minns de där regninga barndomssomrarna. 
Hur jag liksom grävde ner mig i läsning, i något tält, uterum eller på farmors vind. 
Att man ändå fann sig.
För det finns ju trots allt inget att göra åt vädret.
Det blir som det blir.
Även när man är ledig.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar