fredag 27 december 2013

Hyrda mej

 
 
Far runt i en liten karamell. En vinröd/rosa liten näpen twingo som ska lämnas tillbaka dagen innan vi åker tillbaks till Rom igen.
Lånar en dator på biblioteket med mannen som ska skicka sina pirater någonstans och sonen som kollar in vad-vet-jag videor eller nåt.
Jag har precis lämnat in böckerna jag lånat men kan inte hitta sista delen i Gardells triologi. Det gör mig lite lite sur. Kunde ju ha köpt den. Stod ju nyss och tummade på den i Malmö.
Dumma dumma mej.
 
Hyr bil.
Hyr dator.
Hyr böcker.
Hyr musik.
 
Det slår mig att man kan hyra allt.
Sitter och funderar på om någon skulle behöva en sån som mig.
En som kör fel. Inte köper det hon ska. Aldrig vet vad hon vill...eller ofta inte vet vad hon vill.
Skulle någon verkligen behöva hyra mig för något...
 
Ja, jag vet det är bara en tok tanke.
En sån där som man får ibland och som egentligen inte behövs till något alls.
För visst hyr man människor också.
Ska bara kolla in bättre vad jag är bra på...
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar