fredag 15 januari 2016

Ta mig i kragen



eller få hjälp med att komma loss...
Göra det jag borde. 
Vilket inte innebär bara städa och gå ut med hunden...även om jag bör det med...
Har lovat mig själv att bli mera skapande. 
Strunta i resten och gå inför det jag verkligen vill. 
Trasslar ständigt in mig i saker. 
Hunden har dålig mage. 
Jag har något som kommer igång och gnager igen i min mage.
Misstankar och bekräftelser som jag först skriver om och sen suddar ut...eller suddar och suddar, flyttar över i en annan form.
Man kan inte blotta för mycket.
Det är känsliga puckar som gäller här hemma just nu.
Allt det här gör att jag tappar koncentrationen.
Fokuset är någonstans i sönernas rum eller i parken eller på ett torg här i närheten.
Inte där det borde vara.
På det jag alltsåledes B O R D E göra.

Ja ja ja, ska skärpa till mig.
Det får bli ett aningen sent nyårslöfte...så där...


1 kommentar:

  1. Jag känner igen de där. Hela mitt liv har jag gjort de jag borde, de man ska. Jag har så svårt att göra saker för mig. Men jag jobbar hårt med de. Mitt nyårslöfte är att ta hand om mig själv. Kropp och själ. Kram

    SvaraRadera