måndag 18 januari 2016

Skicka önskningar

Det är kallt i Rom.
Nja, inte femton tjugo...men en max två grader under noll på morgonen. 
Högst sju på dagen...plus då alltså.
Det gillar min hund. 
Jag som trodde att jag skulle få en bra anledning att sitta inomhus och göra det jag ska får igen tänka om. 
Han vill vara ute.
Punkt slut.
Men jag försöker använda tiden jag i alla fall är hemma på ett konstruktivt sätt. 
Jag har ju mina önskningar att se till.
Ja, jo, jag har ju skickat upp dem med kinesisk ljuslykta igen.
Precis som jag gjorde den gången den fastnade.
Det funkade ju. 
Jag fick det jag önskade. 
Därför forsätter jag att önska på. 
Fast jag vet att man måste lägga manken till också. 
Önska och samtidigt gå inför det. 
Så då gör jag det då...
när jag inte är ute med hunden förstås.


1 kommentar: