fredag 13 februari 2015

Så här var det:

På torsdagen lämnades hunden till vår kompis/arbetsledare på lägenhetsrenoveringen.
Han kom och hämtade honom. 
Dagen efter kom flyttgubbarna tidigt på morgonen och i virvlande fart packades de flera lådor, garderob, soffa, gamla symaskin, bokhylla...ja, praktiskt taget allt packades med väldig fart och otroligt professionellt. 
Jag hann knappt se när allt försvann ner i flyttbilen.
Vi middagstid for halva bohaget i väg tillsammans med mannen som banade väg för flyttarena. 
Ja och sjuka minstingen sjönk ihop som två påsar på varsin stol. 
En yrsel som kommit och gått och en smärta i magmuns-trakten gjorde sig till för mig. 
Drog till mig sonens filt och bad honom ta tempen på sig själv. 
Han konstaterade snabbt att han ingen feber hade längre men tyckte att jag skulle kolla min temperatur då jag såg "risig" ut.
38 grader!
De blev till att ta igen sig på eftermiddagen. 
Morgonen efter såg i stort sett likadan ut. 
Jag kände mig lite bättre och sönerna hämtades av farfar som skulle ha dem till dagen efter för att vi skulle kunna hinna plocka upp det mesta och få undan lite lådor innan de kom hem.
Tok packningarna fortsatte och vi kom på att alla blommorna och grejerna på balkongen...och ni vet panik överlag. 
Samtidigt som flyttgubbarna rensade källaren. 
Strax innan lunch blev jag skickad att parkera så nära vårt nya hem som möjligt för att ge plats åt flyttbilen. 
Jag hade tur och parkerade precis framför ingången. 
Sen började jag upp-packningen på allt som redan fanns där. 


Först och främst i vårt nya fina, dock ej gammeldags som vi hade tänkt, men gula kök. 


På kvällen gick mannen runt och tog bilder till mig...för när jag skulle kunna börja blogga igen.
Kärlek inget annat än kärlek.




Vi hade liksom halva badrum. Med dusch kabinen som skulle in i lilla badrummet så där snyggt vid en vägg...




Jag, som känt mig någorlunda bra under dagen, var febrig igen på kvällen.


Stora pojkens rum där allt bara hivades in och som vi morgonen efter upptäckte fullt med vatten.





Vår matsal med det där skåpet som inte längre gick att få på plats enligt flyttgubbarna men som snickaren senare skulle trycka på plats så att det bara sa smack.



Hallen med titt in till lilla badrummet innan dörrarna.




Vårt vardagsrum med bokhyllan som vi varit tvungna att korta av då väggen inte räckte till då den är sned, vilket för övrigt de mesta verkar vara i denna lägenhet.

Men jag är glad för jag har en trädgård som fåglarna sjunger i. 
Så var det. 
Så är det. 
Och långsamt går vi mot ett riktigt fint hem.

1 kommentar: