tisdag 27 januari 2015

Snart smäller det (Blogga varje dag 273)

Vi närmar oss med stormsteg och jag vet att jag borde förbereda mig bättre här på bloggen om jag vill hålla min personliga blogg maraton uppe. 
På fredag kväll stänger vi ner allt. 

Ja, vi är så nära att vi kan ta på den, flytten. 
Det är då allt krånglar. 
Köket kommer inte i morgon utan på torsdag. 
Vi kommer inte att ha handfat i badrummen förrän veckan därpå. 
Sönerna får dela rum ett tag till och sova åtminstone en natt på golvet (det är de inte så ledsen för dock!)
Telefonlinjen bråkar telecom invärtes om. 
Vi ville ha med oss vårt nummer och allt var grönt svarade de. 
Sen ringde teknikern och undrade vilken idiot som sagt så. 
Stört omöjligt!
Vi tittar på varandra och suckar att vi borde packar några lådor till. 
Fast först måste jag, gå på posten, hämta ett flytt certifikat, lämna in gamla skolböcker, duscha, gå en sväng med hunden, laga mat till sönerna (en är hemma med feber då de turas om), äta, åka iväg till jobbet, stanna kvar på jobbet för en "efterjulbasarsmiddag", köra en kompis hem och sen är dagen slut. 
Var klämmer jag in lådan. 
Svar; där jag nyss tryckte in ett blogginlägg. 
Å hjälp!
Snart exploderar flytten!!!

2 kommentarer:

  1. Det kommer att gå bra. Finfint.

    SvaraRadera
  2. Kan känna pressen ;-) Att flytta kan vara bland det tristaste som finns. Men sen... det får du fokusera på... allt det nya och fina, och ni kommer inte att minnas hur jobbigt det var. Lycka till idag!

    SvaraRadera