torsdag 6 november 2014

Ingen rädder för regnet här (Blogga varje dag 191)

Vi har bombarderats med bilder om hur regn förstört i olika delar av Italien. 
Dragit ner flodkanter. 
Tagit sig in i garage och källare.
Vräkt omkull träd och dödat bilförare. 
Därför gick larmet i går då vi var på svenska skolan. 
Via mobiltelefons informationen, den där hypersnabba och heltäckande sorten fick vi veta att vi inte skulle skicka våra barn och ungdomar till skolan dagen efter...d v s idag...då det utlovades syndafloder. 
Visserligen har det regnat idag. 
Men inget man hittills kan kalla störtfloder. 
Självklart är alla skol-fria lyckliga. 
Helt säkert trivs min minsting med att lura mig och sätta sig framför datorn igen fast han lovat att inte göra det då jag gör annat.
Alldeles solklart att min äldste stortrivs med att chatta med kompisar och inte tänka på grammatik alls på hela dagen.
Bergis kommer vi att få ta igen både skoldag och läxor. 
Så vad är det då för mening med denna panik?
Inte vet jag.
Lyckades laga lite mat. 
Städa lite i köksskåpen. 
Kommer vargen nu då?

1 kommentar:

  1. Fascinerad av ert liv overthere. Så lika, men ändå så olika!

    SvaraRadera