lördag 4 oktober 2014

Lördag med röjningsiver. (Blogga varje dag 157)

Vaknar av att hunden nosar på mig kvart över sex. 
Gläfser. 
Mannen lovar ta honom ut så att jag får lite tid på mig.
Parken öppnar inte förrän 7.
Inser att detta är min träning nu. 
Hundpromenaderna. 
Jag gillar dem faktiskt. 
De blir inte särskilt långa. 
Desto fler. 
En valp behöver många turer. 

Efter parkturen går jag igenom försäkrings papper. 
Går igenom sådant som ska skickas iväg. 

Då minstingen letar efter en bok som han behöver till skolan ser jag vilket förfärligt tillstånd vår skrubb är i. 
Jag bara måste få rensa ut. 
Börjar med skor och sandaler som någon tuggat sönder. 
Böckerna...alla dessa skolböcker, skrivböcker. 

Känner att jag måste lägga på ett kol.
Inget av detta får följa med oss till nya fina lägenheten. 
Det ska bli som att börja om.
Bara ta med sig det allra mest nödvändiga. 

Det som samlar dåliga energier utöver damm ska ut härifrån innan flyttlasset går. 
Bara nytt och vänligt får följa med. 

Så eftermiddagen kommer gå till fortsatt rensning. 
Har jag börjat så har jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar