fredag 26 september 2014

Stopp, jag vill yoga! (Blogga varje dag 149)

Inser att jag är där igen. 
Har tryckt in mig själv i ett ingen-yoga-hörn. 
När jag ångar på så där att inte ens en tio minuters yogastund blir till, då mår jag inte bra. 
Läser hos Ulrika hur hon kämpar och fattar att jag bara släppt allt.
Till och med kvällsmeditationen har fått kortas ner och sen rinna ut i sanden. 
I går kväll när jag försökte blev jag avbruten av en busande hund som överraskade mig genom att lyckas med, för första gången, att hoppa upp på vår säng där jag satt. 
Man kan kanske säga att det blev en mini skratt-yoga-session istället. 
Meditation kan man alls inte kalla det...eller?
Osho's dynamiska meditation möjligtvis...väldigt dynamisk och väldigt lite meditation förstås.

Idag blev det ingen yoga för att hunden ska tränas och tvätten ska strykas. 
Vackra kaffe-väninnorna har sett och hört mig och jag får en påse av dem. 
I den finns det en del kroppsprodukter från Yves Rocher.
För att jag behöver mysa lite med mig själv, säger den blondaste av dem. 
Sen får hon mig att lova henne att vi ska gå på yogan på måndag morgon.
Inte ens en jordbävning får hindra oss. 
 Det lovar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar