tisdag 9 september 2014

Glutenfria vi (Blogga varje dag 132)

Det blir nog inte så tokigt.
Att lära sig leva utan en massa gluten som först verkade så galet svårt känns efter några experiment med rismjöl, dinkel och majs inte alls så galet.
Upptäckter att jag har en hel del i mitt skafferi som redan går utmärkt för att fixa ihop något i matväg även då man utesluter mjöl.
Jag kan bara lära mig av detta.
Hitta nya utvägar.
Fixa om gamla recept.
Barn och man är redan ganska tåliga.
De sväljer inte vad som helst. 
Men de går med på mina test.
Uttalar sig. 
Peppar mig. 
Jo visst, blir det bra...
Säkert har vi också nytta av det.
Om det nu visar sig att det bara är stora pojken som är gluten allergiker. 
Det här är en början för oss på många sätt och vis, istället för ett slut.
Mjöl slut.
Helt klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar