torsdag 3 juli 2014

Hund transport

                                                                                              Blogga varje dag 64


Jag vill gärna gå en kurs med min lilla valp.
Tror att det skulle vara oerhört skoj.
Sen kanske fortsätta med agility...kanske...
För att göra det måste jag ta mig till en brukshundsklubb.
Alla sådana ligger mot utkanten av stan. 
På helt fel ställe för att kunna ta sig dit med buss.
D v s man får gå en bra bit från bussen och dit och på en starkt trafikerad väg.
När jag säger starkt trafikerad så menar jag med italiensk/romerska mått.
De bara dönar fram ju.
I mängder.
Så säger fina hund/barn och allt-i-allo -sittern att det finns roliga hyr bilar som man bara öppnar med sitt medlemskort och lånar så länge man behöver för att sen parkera den och låta nästa hyrare få hitta den själv.
Otroligt bekvämt.
Det är bara att se sig om eller ladda ner en app på telefonen som säger var de finns.
Det skulle vara super för mig.
Bara en hake.
Bilarna är alla Smartar.
Hundar får man ha i dom. 
Fast i buren, i bagaget.
Så nu håller jag på för fullt att kolla upp om man kan få in en så stor bur, som det kommer att behövas om ett tag.

Min hund växer ju och jag vill inte påbörja något som inte kan fullfölja.
Det finns en annan uthyrare som fungerar på ett liknande vis.
Bilen är lite större.
Men man får absolut inte ha djur i den.
Då är det ju ingen vits för min del.
Fast jag ger mig inte i första taget.
När jag har ett projekt så har jag det.
Samtidigt återupptar jag lägenhetstittandet.
Lite suckande förstås.
Men ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar