söndag 1 juni 2014

Finns det hjärterum så finns det...


                                                                       Blogga varje dag 32


Så bara går vi in i den där lägenheten som vi sååå gärna vill sätta vår stjärt i, både jag och mannen.
Mest för att det finns en trädgård.
Inte med korkek.
Fast ett clementin träd som behöver skäras ner lite grann finns. 
Ett litet trähus för hunden som en stor hund just nu har som boning. 
Vår hund får enorm plats.
Jag ser att mannen mäter med sin naturvetenskapliga blick.
Bokhyllan...hmmmm....
Dykargrejerna...hmmm....hmmm
Trummor och så vidare....hmmmmmmmm....
I sovrummet finns det en inbyggd garderob som är som ett rum. 
Vi får slänga våran garderob.
När allt kommer an så är denna lägenhet inte så mycket större än vår.
Fast vi bara gillar den. 
Trädgården går liksom runt om.
Hela härligheten ligger uppe på en kulle i ett område som snart ska få tunnelbanestation.
I området där vännerna och min mans föräldrar bor.
Inte långt från barnens skolor...
Köket är en kokvrå...
Var ska vi lägga alla våra attiraljer???

Ja, vi pratar och pratar.
Funderar och funderar. 
Nästa vecka ska jag dit med svärfar och mäklaren.
Ta ordentliga mått.
Höra vad ekonomihjälpen tycker...
En bit jag inte gillar alls.
Fast på något vis måste jag svälja ner.
Ser liksom hur jag kan få in yogan i fina trädgården.
Tänker att jag ju kan bo i tält om det skulle vara så.
Att saker är saker och vi är vi.
Ja, i det stora hela tänker jag att det nog blir alldeles fantastiskt bra till slut.
Hjärtat är ju där.

2 kommentarer:

  1. På något vis lät det så fint, som att ni flyttar dit. Det där med en liten grön plätt, det väger upp mycket. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag önskar ju det. Det känns liksom i hela mig.
      Kram tillbaka

      Radera