tisdag 20 maj 2014

Sommarlov var är du???

                                                                                     Blogga varje dag 20



Så här vid slutet av året är det massor av utflykter på gång. 
Inte kan man åka någonstans mitt i vintern i Italien, inte.
Nej allt ska koncentreras på våren...nära sommaren...för då är det bäst, varmast, vackrast...fullast med pollen.
Sonen hostar järnet natten igenom. Allergi hosta säger läkaren. Hjälp, säger jag!

Plus alla utflykter som måste läsas på av en mamma. Saker som ska med. Köpas. Fixas och donas med.
Och så sommarläxorna. En bok till matematiken. En till engelskan. Vi har bara börjat...

Fem euro hit och sju dit. 
Jag blir illamående.
Denna skola kallar sig statlig och jag gör inget annat än att plocka fram pengar och betala.
Allt det jag äger och har. För om jag tjänar tio fjuttiga euro i timmen och jobbar högst sex timmar...
Ja, ni fattar säkert...
Tur att mannen får mera kosing på sitt jobb...hur länge det nu varar.

Står där och gapar när sonen säger att han vill ha pengarna separerade. Inte tolv euro ihop. Fem hit och sju dit. 
Skriker som en toka. Säger det där fula ordet som jag bannar mannen för och som jag sen får äta upp för att han hör det. 

-Få de där som vill ha och ha att växla jä...lar i hoppet!!!

Tror att jag blir galen.
Jag vill ha sommarlov NU!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar