onsdag 7 maj 2014

Passioner

                                                                                       Blogga varje dag 7

Vi pratar om det där med brinnande intressen.

Jag, flöjt -mamman och musik- organisations mamman.
Hur viktigt det är att ha en passion. 
Som följer en under livet.
Man kanske tappar den en stund då livet lite kör för fort.
Allra viktigast är att komma igen.
Känna att det här "is da shit".
Något man vill fortsätta bygga på.

Tänker att jag har tur.
Flera passioner som jag känner att jag vill ha mera av har kommit in och tillbaka in i mitt liv.
Musiken.
Yogan.
Djuren.

De går som en röd tråd.
Hand i hand.

Därför hakar jag på då flöjt mamman vill att vi ska testa att spela tillsammans.
Stoppar den där oduglighetskänslan i garderoben och svarar JA.

På lördag eftermiddag har vi första testspelningen.
En timme. 
Inget mera.
Känns som att det är en början. 
En glad början.


1 kommentar: