söndag 27 april 2014

Drömlägenheten...

trodde att vi hittat den.
Storlek, balkonger, dagsljus passade någorlunda in....
Trodde vi!
Så var inte fallet.
Rummet där uppe är illegalt, till Livios stora förfäran.
Ingen ska i princip sova där.
Enligt lag.
Trots att trumsetet får plats.
Trots det egna badrummet och terrassen...

Det är med en djup suck vi konstaterar att detta inte heller var vårt drömplace, mannen och jag.
Tyvärr.

Jag är ganska trött på det här letandet.
Så himla kul är det inte.
Vill boa in mig nånstans nu.
Bums.
Slå mig ner och inte flytta mera på ordentligt många år.

I stället blir det till att kavla upp ärmarna igen.
Tröttheten tar mig då.
Trycker mig till golvet.
Kanske borde jag verkligen slå upp ett tält någonstans i stället?
Punkt. 
Slut.

Denna gången hade jag lyckats få mannen att gå och titta också.
Två gånger.
Det ni, det är ett konststycke hemma hos oss!

Nej, det bidde inge' lägenhet.
Det bidde ett tält...eller så...
Tur att vi redan har tränat...lite.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar