fredag 17 januari 2014

Fega mig ur och fega mig in

Det slår mig där jag står och tittar på skridskoåkande svenskelever, son och arbetskamrat...att jag fegar mig ur igen...
som så många gånger förut...
kanske hela mitt liv är ett enda långt fegande ur.
För mig kommer alla de där gångerna då jag överlåtit åt andra.
Sagt att; jamen det kan väl ni göra...jag ska ju ändå flytta...hem till barnen...gå och handla...och så vidare...
Både sånt som var svårt och sånt som var kul.
Lämnat åt de andra för att stå så där bredvid.
Titta på.
Suckta på avstånd.
Jag hade lovat mig själv att sluta upp med detta.
Så står jag där igen.
Jo, jag har ju kameran.
Jo, jag har ju kollegans väska..någon måste ju ta hand om den...eller.

Men hallå där jag gillar ju att åka skridsko!!!

Vad sysslar jag med egentligen?
Minstingen surar intill...vill absolut aldrig testa någonsin i hela sitt liv...
Låter mig smittas av honom.
Fel fel fel!
Jag är väldans besviken på mig själv när vi åker därifrån.







Tar en bild på Castel Sant'Angelo så där i förbifarten...
Det var ju även på ett oerhört vackert ställe vi var...

Nästa gång ska jag fega mig in.
Även om det kommer att bli världens Bambi-på-is föreställning som man sent ska glömma.









6 kommentarer:

  1. skit i om det blir bambi eller vad som helst. nu blir det din uppgift.
    att åka skridskor 2014 innan isen försvinner.
    basta!
    Och hejjakram givetvis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å...bästa peppen från fantastiskt roliga och djupa Fröken Blund. Hedrad till tusen kommer jag att sova som ett lamm i natt och sen krackelera alla isar i världen!!!
      Dunderkram tillbaka <3

      Radera
  2. Klart du ska! Bara gört och tänk inte! Eller förresten, tänk hur vacker och underbar du är :) Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Annika!
      Ska sluta tänka så mycket.
      Kram

      Radera
  3. Här är en till som ofta fegar ur. Har inte provat skridskorna än fast vi har varit i ishallen två gånger med min minsting och när de andra hoppar från trampolinen i stora bassängen står jag lite fegt och skyller på att det är kallt och bättre i barnbassängen... Kanske typiskt mammor... Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ganska skönt att höra att mina inte är ensam om detta fegande.
      Visst har du rätt...en hel del feghet kom till när jag blev mamma...fast en del fanns helt klart där redan.
      Kram

      Radera