torsdag 19 december 2013

Hans dag idag

Det är hans dag idag.
Han som smyger in i barnens rum så fort han kan och "lånar" stora pojkens nya trumset.
Han som lyckas ragga upp en kompis som har "rätt" registreringskylt på bilen och hämta våra pojkar i värsta jul yran så att jag kan avskeds festa för hemresande cheferna.
Han som hittar på och organiserar mysiga små godisbitar för oss, hela familjen, eller bara oss två.
Han som bara klappar mig på axeln när jag tycker att allt är blä.
Han som jag kanske aldrig kommer att få någon riktig pli på när de handlar om fula ord utan förmodligen rent av måste ha honom som expert istället.

Han som bara får saker och ting att fungera.
Han som pratar om pirater och attacker och knappt hinner äta för dom.
Han som skulle behöva hitta ett annat jobb.

Ja, ni vet min man som jag nu levt med i över tjugo år.
Det är hans dag idag. 
Hipp hipp hurra!




4 kommentarer: