tisdag 4 september 2012

Kraschlandning

Hemma. Det regnar regnar och regnar.
Allt det där jag tänkte göra. Alla fina planer jag smidde i sommar är som bortblåsta här. Jag har fallit platt och har svårt att komma upp.
Gör sånt jag måste. Lagar saker. Hjälper till med läxor. Ska på planering.
Det är ingen som begär att jag ska göra allt idag.
Jag måste inte söka fler jobb, hitta drömlägenheten, vara mera kreativ och städa garderober idag....och ändå...
Det känns lite som att jag smiter från hela köret när jag sitter här och skriver...eller läser...
Fast det ingår i min vardag. Fast jag tycker om det.
Har jag fel på planeringen kanske?
Åtminstone känns det så nu när barnen återigen sitter framför TV:n. Skolan börjar nästa torsdag. De har välan rätt att chilla, va?!? Eller?!?

Borde kolla runt på det där med jobb...

Kan inte ens skriva allt det där jag har på hjärtat. Allt som hamnat i min ide' bok under sommaren. En salig blandning känns det som. Ingen ordning alls. I somras var allt glasklart liksom. Det var då inte nu.

Men vem är det då som hindrar mig. Jo, det är faktiskt  JAG!

Därför måste jag ta mig samman.

Kanske behöver jag detta. Att det blir fullt först med damm innan man städar. En usch-känsla som blir bra sen. Det blir bra sen när jag slickat såren efter kraschlandningen.

5 kommentarer:

  1. Det där känner jag igen! Vi har så mycket krav på oss vi kvinnor, det är bra att chilla!! & jag är helt säker på att allt kommer ordna sig och falla på plats. Patience pays:-)

    SvaraRadera
  2. Chilla mera, jaaa!
    En del saker kräver mer chill, andra mindre ;)
    Kramis!

    SvaraRadera
  3. Ja jag håller med vad Nina och Ulrika skriver. Också det där med en salig röra av allting. Det ger sig, allt faller på plats, vänta bara :) Och min kommentar på ditt förra inlägg föll bort, men det såg så skönt ut att förlänga sommaren lite. Stor kram

    SvaraRadera
  4. Jag tror att det är som du själv skriver. Du behöver detta. Just nu. Men jag är med i vad du menar för jag hamnar där så ofta själv. Man måste unna sig att göra det man tycker om även om dammtussarna flyger runt hej vilt och jobben blir osökta.
    Ta fram din idébok när du har en sån där "WOW-dag" så ska du se att inspirationen börjar flöda igen. :)
    Kram

    SvaraRadera