fredag 10 juni 2011

Sista veckan


Veckan är nästan slut...

Sista veckan innan skolan stänger blir ofta utförd i andnings uppehåll.
Inte riktigt för min del numera. Jag lyckas få in andningen och yogan lite här och där. Tur är det.

Måndagen hade minstingen sista simlektionen innan sommaren. Varmt så ända in i...
Tisdagen var samme lille man inbjuden till en dubbel fest av två klass kompisar ibland hopp torn och studsmattor. Svettigt.
Onsdagen hade vi avslutning på Svenska skolan. Glatt och positivt. Plus den blomstertid nu kommer och Idas sommar visa.
Torsdagen tog jag äldstingen till en musikskola där en kompis kompis spelar trumma. Vi fick båda vara med och lyssna på lektionen. 
Det var inte bara min pojke som blev helt tagen. Men det är han som ska tillbaka och göra provlektion i september. Inte jag...inte än i alla fall... Fast jag kunde bara inte låta bli att bli att gilla denna lektion. Kompisen förberedde en uppvisning med Red Hot Chili Peppers låtar. Man bara rycks med i Dani California och Snow.

Efteråt var hela familjen och åt på Grekisk restaurang. För barnen var det första gången. 

De gillade det!!!

Wow!

I kväll avslutar vi veckan och skolåret med pizza. Hela stora pojkens klass med familjer. Plus lärarna...men men...får väl bita i tungan och andas andas andas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar