tisdag 31 maj 2011

day 25 – a song that makes you laugh

Ja, jag vet att denna sång är på italienska och kanske att inte så många som läser här kan förstå.
Men det är den enda som jag kan komma på just nu som får mig att skratt hjärtligt varje gång.
Den handlar om en pappa som sjunger en liten visa om en liten sparv som heter Otto för sin son.
Meningen är att pojken ska somna.
Naturligtvis gör han inte de...han har ingen tanke alls på att sova.

De är komiker paret Greg och Lillo som utför sången; Otto il Passerotto .

Barns intelligens och påhittighet har de verkligen lyckats fånga.
Bortsett från en massa fula ord som kommer ur pappans mun på slutet känner jag igen mig.

Hur många gånger har inte en uttänkt mysstund slutat i kaos på grund av att barnen inte alls tänkte som jag.

Vansinnigt rolig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar