måndag 10 januari 2011

Tre dagar i ett enda svep

Vi kom hem i lördags kväll.
Min kompis som jobbar på Alitalia kom och mötte oss vid utgången av flygplanet.
Hon väckte uppmärksamhet...en Alitalia flygvärdinna som står vid en Lufthansa utgång...
Jag blev glad även om vi bara sågs en liten stund. Hon måste jobba vidare.
Sen åkte vi hem. Packade upp. Duschade och gick till närmaste pizzerian för det obligatoriska mötet med svärföräldrarna...vi har ju varit borta i en hel vecka.
Hade helt glömt bort hur skränigt det blir på en italiensk restaurang.
Hur bär de se åt för att  äta och skrika samtidigt?
Mac Donald's i Sverige(ja, faktiskt enda ute stället vi avverkat. Trist men sant. Fast de har ju bönburgare...) verkar rena rama meditations centret i jämförelse.
Barnen somnade praktiskt taget i tallrikarna...ingen vidare ös på servitörerna...
Dags att gå hem.

Igår stor-handlade vi då kylen gapade tomt.
Jag försökte läsa in lite som mina kompis bloggare skrivit...alldeles för mycket.
Hängde tvätt och plockade undan jul saker.
På eftermiddagen gick vi till lekparken med en av stora pojkens kompisar. 
Solen lyste som om det var vår.
15 grader efter 7 minus och massor av snö känns definitivt som vår.
På kvällen kollade jag igenom barnens skolryggsäckar. Hörde stora pojken på multiplikationstabellerna i gen...han räknar fortfarande på fingrarna...gjorde nog jag också...eller?


Idag lämnade jag barnen i skolan, lägenheten upp och ner och drog till min underbara yoga lektion.
Nyfödd tar jag nu itu med strykning, mera upp-plockning och att förbereda pannkakor.
Det är simskola i dag.
Full rulle igen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar