tisdag 13 april 2010

Solnedgång





Idag när jag gick från yoga lektionen förutom att jag kände mig oerhört glad verkade alla färger mycket starkare än vanligt. Allt verkade så annorlunda...bättre...fast solen inte var framme. Det var snarare ett disigt sken över Rom.

Det var min lärares fru som höll i lektionen idag. Vanligtvis undervisar hon bara på eftermiddagar och barn & ungdoms grupperna.

Hon berör mig på ett sätt jag aldrig varit med om. Hon är så närvarande och petig att allt känns lättare. Hon sätter ord på allt. Förklarar allt. Rättar till våra krokigheter.

Lektionen avslutades med att vi, under slutavkopplingen i Savasana, upp-manades att visualisera en solnedgång i havet. Sen fick vi sätta oss upp under det att hon bad oss behålla bilden på näthinnan medan vi upprepade våra mantran. Till slut sa hon att vi skulle ta fram bilden när vi i stressade situationer behövde den.

Solnedgången över havet som ett sätt att lugna vårt sinne. Underbart!

Precis vad jag behöver just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar