tisdag 9 mars 2010

Den 9 mars 1968



Min syster föddes idag för 42 år sedan.
Min syster finns inte mera.
Hon lämnade oss för lite över tio år sedan.
Hon lämnade oss med allt det där osagda hängande som ett moln över oss.
Hon lämnade denna värld med alldeles för lite kunskap om vad hon betydde...att vi älskade henne...


Detta får ingen människa leva med.
Detta får ingen människa lämna världen utan att veta.


Jag vill lämna ett meddelande om kärlek idag...ett meddelande om att vi alla måste visa våra nära att vi älskar dem även då de inte gör precis som vi skulle vilja.


Det är detta som är viktigt i livet...att älska och bli älskade...







(för den som vill höra dedikerar jag en underbar dikt/sång av Dan Andersson Till min syster...precis som den heter)




www.mixpod.com/play/utxha

1 kommentar:

  1. Så otroligt viktigt det är att inte lämna det där osagda hängande. Man vet aldrig hur imorgon ser ut. Jag skickar en stor kram som räcker länge och som du skulle kunna krypa in i!

    SvaraRadera