lördag 19 december 2009

Skolan i Italien

Skolan övervinner sig själv i att vara okonsekvent i detta land som jag landat i. Vi måste köpa allt; pennor, färger, material till jul pyssel, tvål, toa-papper o s v. Om vi vill att våra barn ska få följa med på utflykt får vi betala både buss och inträde på teater eller museum. Fast det blir mindre utflykter för varje år då det dras in på personalen. Därför blev jag minst sagt ilsken när min son kom hem häromdagen med det andra bingo-spelet som han fått för andra året i rad...en mamma har samlat på sig sex exakt likadana spel då hon har tre söner. Samma förbannade spel som de så "snällt" delar ut varje år...hade det inte varit bättre att dela ut toa-papper...det används faktiskt mera.
Jag kan bara inte fatta hur det kan sitta en massa kommun valda och bestämma skit som detta. Har de inga barn i denna miserabla skola där lärarna tvingas be oss föräldrar samla ihop till en bandspelare??? Eller deras barn kanske går på privatskolor där man betalar så hög avgift för att slippa tänka på pennor och tvål och andra världsliga saker.
Elaka tungor, inte minst min, talar om en av de där som bestämmer...han blev tagen på bar gärning i kalsonger hos en transsexuell... nu sitter han i ett kloster och ber om förlåtelse (kan man göra om man är katolik!)...då fick numren i bingo-spelet en helt annan betydelse....
Stackars politiker! De har ju så mycket att tänka på. Inte kan de väl ägna sig åt de viktigaste personerna för framtiden; BARNEN!
Det är mycket viktigare för dem att försvara sina egna intressen och personer.
Träffade på min minsta sons förskollärare på posten. När jag berättade om Bingo-spelet bad hon och få det till sin klass...de hade varit tvungna att rita egna spel...
Med glädje fick hon det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar