torsdag 26 november 2009

En hemmafrus funderingar

Hushållsarbete i två dagar...någon gång måste jag ju bara visa att jag är en duktig hemmafru.
Jag städade i går...fast i rekordfart då stora pojken var hemma för huvudvärk och jag kände att jag måste låta läkaren titta på honom. I fem dagar har han vaknat med ont i skallen nu...han har inget annat som inte stämmer men barnläkaren skrev ut en remiss till "cefalea" centret på samma barnsjukhus som min lille pojke fick sitt brutna ben gipsat...då gick min sons huvudvärk magiskt över...
Nåja, bäst att kolla upp i alla fall.
Städningen kändes hur som helst bra tills jag la mig ner på min yoga-matta i morse...Damm överallt!!! Och inte det vita tunna dammet som finns i Sverige, åtminstone på landet, utan det svarta fuktiga uräckliga dammet som vi alla andas in varje dag. BLÄÄ!
Hur värjer man sig för det?
Flytta ut på landet?
Mannen villl inte det och lite måste jag nog hålla med honom...man blir helt enkelt van vid att ha allt runt hörnet. Frågan är bara om det är värt det!?!
Kanske hänger min sons huvudvärk och det svarta dammet ihop?!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar