onsdag 28 oktober 2009

Att baka med ABBA på hög volym...det är mycket upplyftande, för en ibland hemlängtande svenska...vad nu hem är? Har bott så länge i det här tokiga landet att jag inte riktigt vet vad som är mitt riktiga hem.

Livio´s feber verkar vara på nergång nu. Kanske att vi kan komma igång i vår vanliga lunk igen. Var hos barnläkaren för att hon skulle titta lite på honom och ge mig ett intyg på att han kan komma tillbaka i skolan igen så fort han är feber fri.
Han hade inget på lungorna, inget i halsen. Bara snuvig och med feber. Hon insisterade iallafall på antibiotika...men, sa jag...men, sa hon- det är ju ändå influensan.
Jag fattar ingenting. Han är ju bra i hals och så...funderar på att strunta i att ge honom medicinen.
Undrar hur det funkar i Sverige...får man verkligen antibiotika för allt???

Ingen yoga idag. Kollar runt på Yoga-bloggarna är helt hundra på att jag läst något om Österlen-yoga...tänk om jag skulle kunna åka på några dagars yoga när jag är i Sverige på sommaren. Har aldrig lyckats hitta något som stämmer in innan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar