söndag 21 augusti 2016

Blå söndag

Mannen säger att han hör det på rösten när han ringer.
Att jag är lite nere.
Söndagar har den förmågan.
Att dra mig mot marken.
Det finns inget att ta på.
Säga vad som är orsaken.
Ingenting.

Morgonyogan blev också sådär idag.
Halvtaskig.
Kör lite molnmeditation igen.
När jag var liten, och hade sommarlov, låg jag alltid på gräsmattan en stund varje dag och studerade molnen.
Fast då visste jag inte att man kan kalla det för molnmeditation.
Det kan man alltså kalla det.


4 kommentarer:

  1. Har många gånger också haft den känslan, då har den hängt ihop med jobb. Älskar att titta på molnen 💙 Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja du Annika, de öppnar ju på mitt nya jobb idag. Jag har fått dispens och börjar nästa måndag. Ändå känns det som att jag inte är där jag borde, fast jag vet att jag har rätt till detta...knäppt! Kram

      Radera
  2. Halvtaskig yoga är också yoga. Kram!

    SvaraRadera