fredag 8 juli 2016

Irritation

Frustrationen är skyhög just nu. 
Värmen gör att man svettar sig igenom dagen hinkvis. 
Man tar bussen som kommer sällan och därför är proppfull när den stundom dyker upp. 
Den bara liksom suger upp fler människor än den spyr ut , på någon vänster, vid varje hållplats.
Man jobbar de varmaste timmarna och låtsas fräsch och glad iallafall. 
Trots att inget kontrakt syns vid horisonten. 
Mot det faktum att ingen talar pengar fast man gör allt man ska och lite till.
Man skickar ett mail och får ett trovärdigt svar. 
Ändå skaver det. 

Sitter på ännu ett möte om att ingenting är klart och ingenting är okej. 
Tänk att personen som kommit från norr får betalt för denna lika med noll träff. 
Hen har dessutom svettat sig hit enkom för att sitta där och vifta med papper som för oss verkar klara men för svenskarna tydligen är toapapper. 
Jag är inte svensk längre.

Ska göra en redogörelse för fem år tillbaka. 
Funderar på att lägga till att jag varit sjuk utan sjukpenning...
Eller så låter jag bli...

Från bussen ser jag en råtta kila mellan frukthandlarens och blomhandlarens stånd i en korsning och ner i kloaken. 
Mitt på blanka dagen. 
Det finns 6 miljoner råttor i Rom. 
Dubbelt så många som invånarna.
Det är sällan man ser dem. 
Jag har sett dem förr. 
Fast mest på natten då det är mindre folk som stör.

Kollar Solöga igen:

Släpp kontrollen och bejaka tilliten. Min gåva till dig är att känna tillit i alla situationer.

Jamen jo, det ordnar sig. 
Det gör det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar