tisdag 1 mars 2016

Pyssliga jag


Det stormade här igår.
Både ute och inne. 
Jag fick ett tokryck och hoppade av en föräldra- chat. 
Står inte ut med "leta syndabocks leken" alls. 
Idag fick jag flera oväntade meddelanden från mammor som förstår. 
Sen blev jag intryckt i chatten igen.

Därför vill jag gärna tänka vackert idag. 
Mellan läkaranalyser (förbereder nästkommande onkolog match igen!) och annat smått och gott pysslar jag. 
Fick till kudden av på den där förvarings/sittbänken i hallen (ja, det är en ikea badrumsmöbel egentligen...fast den passar in!).




Sen började jag projekt; göra om spetsarna som jag virkade till min studentkjol för hundra år sedan till brickhållare. 
Det var nog inte rätt teknik så nu har jag inköpt pulver färg istället. 
Vi får väl se...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar