onsdag 1 juli 2015

Prokrastinering

Ett ord jag måste slå upp.
Ett ord som jag aldrig någonsin kommer ihåg hur det stavas eller uttalas. 

P R O K R A S T I N E R I N G.

Däremot vet jag alldeles för väl vad det betyder:
 Piers Steel, professor i organisationspsykologi vid University of Calgary i Kanada: ”prokrastinering är att medvetet välja att fördröja ett tilltänkt handlingsförlopp trots vetskapen om att det kan leda till negativa konsekvenser”.



Jag vet för att jag är världsmästare på att skjuta upp.
Min specialitet är att skjuta upp telefonsamtal.
Jag har nu gått omkring med ett nummer till sjukgymnast sedan i mars.
Det finns hela tiden en rad andra mycket viktigare saker jag måste göra.
Klia magen t ex.

Idag hade jag satt promemoria alarm på min mobil.
Hela dagen har jag skjutit fram det.
Det är jag också världsbäst på.

Om man ska vara riktigt ärlig och känna efter så där så tycker jag inte alls att min arm är i enormt behov av lymfmassage. Okej, det sticker ibland men det är inget att snacka om .
Kanske borde jag i alla fall...
Läser om andra bloggare som har smärtor.
Det har inte jag.
Kan vänta med att ringa till i morgon...eller nåt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar