torsdag 23 juli 2015

Hänger det på håret?


Precis som jag nog aldrig riktigt kommer över att saker och ting smakar så gott som de gör, som aprikoser och persikor och rött vin och svamp ,  så kommer jag inte riktigt över det där med att jag nu mera kan fläta mitt hår igen. 
Ja, det är en världslig sak jag vet. 
Kanske ändå inte. 
Jag sätter min fläta som profilbild på FB. 
En väninna ringer mig. 
Hon är rörd. 
Hon är glad. 
Hon minns ju när jag hade världens vackraste hår, som hon säger. 
Det som försvann på ett nix.
Men nu är det tillbaka ordentligt.
Inte fullt så ljust. 
Inte alls så lockigt som det verkade i början. 

Fast det är tillbaka så ordentligt att jag kan fläta det igen. 
Det gör mig glad även om det inte är det mest viktiga jag kan tänka mig. 
För jag lever ju och mår bra och kan känna alla smaker igen. 


6 kommentarer:

  1. Fast jag förstår!! Håret är ju så himla viktigt, inte på liv och död så klart men det är nåt med håret. Den är jättefin, din fläta <3

    SvaraRadera
  2. Underbart Marika! Tänk att du mår bra idag ❤️️ Kram

    SvaraRadera
  3. Tänker ibland på vilken resa du har bakom dej!
    Och att du blev frisk!!!!
    Kram och lycka!

    SvaraRadera