måndag 22 december 2014

Ut med dig människa! (Blogga varje dag 237)

De sista skälvande dagarna innan jul blir alltid så här. 
Hur jag än försöker så måste jag ta mig själv i kragen och tvinga mig i väg och köpa det sista. 
Någon julklapp. 
Något att sätta tänderna i. 
Ingen lust har jag. 
Det ska gudarna veta.
Så är jag lite less också. 
På de där som vägrat komma och fira jul med oss denna gången också. 
På att jag skickade en present till samma människor och puffade på för att postombudet skulle hjälpa mig så att de fick den lagom till guldbröllopsdagen i lördags. 
Inte ett enda litet telefonsamtal för att säga att de åtminstone fått den där Spa/övernattnings grejen jag totat ihop. 
Noll. 
Ingenting. 
Försöker desperat att inte tänka att jag inget är värd som dotter. 
Att de bara har en son. 
Men allt det där har jag ju tuggat om och om igen. 
Inte tusan hjälper det. 
Får trösta mig själv med att jag i alla fall gjort vad jag kunde. 
Postombudet blev glad (han har hjälpt mig andra gånger) för att det blir han alltid när barn tänker på sina föräldrar. 
Jag kan kanske adoptera honom som förälder???
Vad tror ni???
Okej okej, jag ska ut med hunden och sen handla vidare.
Det var bara detta jag ville säga idag.

11 kommentarer:

  1. Åh Marika... ! Jag skickar ett stort varmt hjärta till dig ikväll! <3
    KRAM

    SvaraRadera
  2. En varm kram har jag till dej och en önskan om att du slapp fnurran på tråden hem!

    SvaraRadera
  3. En varm kram till dig! Ibland när man släpper taget om saker och inte önskar att de var annorlunda så ändras de, men det är inte lätt.. Kram

    SvaraRadera
  4. De är inte värda att ha dig som dotter, tycker jag! Sen förstår jag att det är svårt att känna så i stunden. Tycker du är fantastisk som ändå försöker, själv hade jag nog slutat... Tänk om man kunde välja sin släkt, det vore nåt det :-) Stor julkram ända ner till Rom

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om kunde välja sin släkt hade de nog valt bort mig tänker jag. Ha ha ha! Jag bara skojar. Tack för Kramen och Kram tillbaka!

      Radera
  5. Åh Marika! Jag känner igen det med vissa delar av min släkt. Du är fin ❤️️ De får ansvara för sina handlingar, du för dina. Varma kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Vi kör vars ett race helt klart. Kram på dig med!

      Radera