måndag 10 november 2014

Yggdrasil (Blogga varje dag 195)

Minstingen var på bio med kompisar igår eftermiddag. 
När jag hämtade honom bubblade han hela vägen hem om handlingen. 
Sen pausade han för att vi hade våra hund-vänner här. 
Därefter körde han igång vid kvällsmaten igen. 
Vad jag förstår av denna Marvel film så är det mesta bara fritt översatt från de fornordiska sagorna.
När jag säger Yggdrasil då han pratar om trädet som blir levande då bara tittar han på mig med gapande mun. 
Mannen småler. 
Sagor som alltid varit min passion. 
De där gamla är de bästa. 
Naturligtvis är jag ingen expert. 
Men visst är det så att det inte längre finns något att nyuppfinna. 
Bara om-modellera. 
Allting går om och om igen.
Namnen är annorlunda. 
Livets träd och Yggdrasil eller om det nu var Groot, det kallades, är samma sak. 
Ingen ska komma och säga något annat. 
Så det så!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar