onsdag 6 augusti 2014

Stark i kropp & själ

                                                                                    Blogga varje dag 98

Känner mig oövervinnlig. 
Styrkan finns där när jag gör min yoga.
Lyckas få in både morgon och kvälls träning.
Hoppar till och med på en utmaning, she's got legs.
Vissa asanas fixar jag fantastiskt bra andra ser jag ut som en krokig fågelskrämma.
Ja, det finns en spegel på barnens rum där jag gör kvälls övningarna medan barnen stojar i poolen och hunden ligger antingen avsvimmad under sängen eller hos mig med tuggbenet i högsta hugg.
Trots krokigheten och att jag är stundtals ovig, så känns det mycket mycket bra.
Fixar allt.
Inget får mig på knä.
Förutom en folkilsken kvinna som tycker att min hund stör när han gläfser efter barnen som leker gömma på kvällen med kompisarna.
Lite vacklar jag då.
Är inte beredd på ett sånt angrepp. 
Dagen efter pratar jag med några som var med.
De stöttar mig. 
Berättar om andra tokigheter människan utsatt dem för.
Så det blir en liten liten parentes.
För resten så är jag på topp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar