torsdag 17 juli 2014

Önskar önskar önskar


                                                          Blogga varje dag 78

Tänker att om jag sänder ut den i världsrymden.
Den där förhoppningen om att det ska gå i hamn denna gång.
Stört förälskad igen i en lägenhet med trädgård.
Ska tillbaks på lördag med mannen. 
Under tiden bakar jag in min önskning i allt. 
I meditationen.
I mitt mantra.
Att det liksom blir vår tur nu.
Både lägenheten, fina trädgården och den ensamma äldre mannen, som önskar flytta närmare en utav sina söner, talar till mig.
Kanske är det fler som känner likadant.
Några ska dit i kväll och titta.


 

Sänder därför ut min dröm och min önskan.
Precis som jag gjorde på nyår.
Kanske fastnade lyktan i trädet bara för att jag skulle veta att det skulle ta en hel del tid till.
Kanske är den tiden över nu.
Det hoppas jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar