måndag 28 juli 2014

I ett hav av musik,

                                                                Blogga varje dag 89

vill jag flyta runt.
Ett hav av musik vill jag ha när jag dör.
Har ju redan sagt att jag vill dö i ett gapskratt.
Så det får väl bli till begravningen det där med massor av musik.
Ja ja, nu rynkar ni på näsan och tycker att varför pratar hon nu om döden igen.
Men den finns ju där.
Den smyger runt omkring oss.
Varje minut kan vara den sista.
Vill gärna vara lite förberedd.
Ha kul för att liksom dö glad,
när det nu än händer.
För sker det gör det.
 Så jag vill gärna fläska på med medryckande musik.
Som t e x den här;

 
Så jag vill ha det där att röra mig till.
Rocksjälen i mig vill ha sitt.
Jag tycker mycket om att spela klassiska stycken.
Lyssnar sällan på dem förutom när jag ska lära mig något nytt.
Men spela, det är grejer det!

Kanske kan man få dö i ett gapskratt dansande till något rockigt.
Eller varför inte till den här som jag tycker är underbar; Rakim.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar