fredag 23 maj 2014

Mitt projekt

                                                                              Blogga varje dag 23


Ja, jag har ett sådant.
Som jag går och suger på.
Planerar i huvudet.
Vill.

Material börjar jag ha så att det rinner över.
Det är starten som är seg.
Den och slutet.
Tror att man måste ha det...början och slut...

Kanske ska jag bara sätta mig ner och köra igång.
Kan det vara så enkelt?

Sista dagarna har bara givit mig påfyllning.
Det finns där alltihop.
Jag ska bara sträcka ut hand och fånga in.
Tror att jag kan.
Tror att jag vågar.

Naturligtvis har jag en sång som förföljer mig.
Inspirerar mig.
Finns där när jag vaknar.
Är det sista jag hör innan jag stänger ögonen.
Bara finns.

Med den som inspiration ska jag nog rulla upp ärmarna.
Nu...eller i morgon bitti...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar