torsdag 17 april 2014

Livet...

Sitter och väntar på att en klasskamrat till Flavio ska komma hit.
Hans mamma har bett oss ha honom som gäst idag.
Hon ska på begravning.
En svår begravning.
En artonåring som var cellgifts-immun dog.
Hennes väns dotter.
Klart att ungen ska vara hos mig.
Inget snack om saken.

Men tankarna maler.
Varför vissa har tur i livet.
Andra mindre.
Eller så är det inte tur det vi tänker...
Kanske finns det något som vi bara inte vet om och det är det som är tur....

Ja, jag flippar ut på dessa funderingar.
Sitter där och gnager på mitt hårda ben.
Då ploppar det upp en bild på FB.
Den där vackra fyrabarns mamman som gick igenom sin skärseld för ett tag sen.
En leende, ljuslockig kvinna med ny frisyr.
Hennes hår har vuxit ut.
Hon lyser.

Ja då blir jag glad.

Som den musik freak jag är har jag naturligtvis en låt i skallen när allt detta pågår.
Den här;

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar