söndag 13 april 2014

Hjälp! Vi är småbarnsföräldrar igen!


Det går inte att beskriva barnens lycka när vi äntligen står där och ska åka hem med vår nya lilla bebis.
Fast jag tycker att jag ser den...lyckan alltså.
Vi stannar till i stora djur-varuhuset, på vägen hem, för att snappa åt oss saker de tipsat oss om och som mannen och barnen glömde förra helgen.
De åkte ju dit då jag var i Amsterdam för att bli alldeles tokiga i alla vackra hund-, katt- eller vad du vill för djur-saker.
Precis lika galen går jag och blir i detta paradis för djurägare då Livio (stora pojken) kommer inspringande och i fullständig panik lyckas få fram att det alldeles säkert hänt något förfärligt där bak i transportburen. Han tycker sig se blod fast Flavio säger att det inte är så.
Jag mumlar något om livlig fantasi och att vi ju faktiskt bett dem låta valpen vara medan jag kämpar med att inte bli rädd själv.
Går med honom ut för att kolla.
Det visar sig att lilla skruttet kräkt ner nya fina madrassen och sig själv och sen somnat som ett litet lamm.



Hemma får vi torka av honom bäst det går.
Han får inte bada än.
Tur att det finns en massa bra våtservetter för smågrisar.
Sen går kvällen åt att upptäcka.
Wish som han heter väljer snabbt den mjuka mattan vid Flavios säng som favorit tillhåll.
Bajsa det gör han, strax innan vi ska sova,...vid mannens säng.
Ja, jag förstår ju att det här det är upptorkandets tid som inleds.
Och när jag på söndagsmorgonen får avbryta min yoga för att plocka bajs i barnens rum samt försöka rengöra mattan under trummorna...
ja, då tänker jag att jag faktiskt glömt bort hur det är att ha en så liten varelse hemma.
Och sen...hur denna lilla söta hund bebis på bara två månader kan producera så mycket...
Det hade jag alldeles förskjutit.



5 kommentarer:

  1. Han är underbar! Så härligt Marika! Njut nu som man alltid fick höra när barnen var små :) fniss* du vet vad jag menar. Kram kram

    SvaraRadera
  2. Ja, jag brukar säga när vi blivit med hundvalp x-antal gånger genom åren att tur de är söta, annars hade man fått spunk :D Och dendär eran, han är ju för söt!
    Kram och varmt lycka till, än en gång!

    SvaraRadera
  3. Men gud så söt! och ja som Nina skriver tur att dom är söta för man blir lite lätt stressad av att ha hundvalp och måste påminna sig om att njuta..kommer ihåg att vår Myrra åt upp alla skor när hon var valp... Kram

    SvaraRadera
  4. Åh vilken underbar liten varelse! <3
    Njut av tiden och lycka till med allt det nya. :-)
    Kram

    SvaraRadera