onsdag 4 juli 2012

Giftet som lämnar min kropp...



syns bäst på mina naglar.
Missfärgade och ömmande ändras de vecka efter vecka.
Jag har oftast nagellack på...tycker att det ser pest ut annars.
Fast emellanåt får jag för mig att mina stackars naglar har rätt att andas dom med.
Då åker nagellacket bort och får vara borta några dagar.
Varje gång blir jag överraskad.
För där under tittar det friska naglar långsamt fram.
Uppe på toppen sitter det där fula, sjuka kvar.
Jag klipper. Klipper för nära.
Bara för att jag vill att det ska försvinna.
Jag vill se frisk ut på fötterna med.
Vill inte ha några minnen av den här resan synliga längre...fast det har jag ju än...



För bara någon vecka sedan såg de rent ut av gräsliga ut...på gräsmattan...hahaha!

Nu kan man till och med titta nära utan att bli ledsen...Fast klippningen blev lite närgången ju.

3 kommentarer:

  1. Åh va skönt! Friskt hår som växer ut och friska fina naglar som växer fram. Precis som det ska vara för dig nu!!! Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja, vad intressant det är med det kroppsliga och spännande också att kunna se kroppens resa på ett sådant sätt. Så skönt att det är på väg åt rätt håll med allt. Kram!

    SvaraRadera
  3. Vad mycket man får veta som man inte visste innan. Och så härligt att det är på väg åt det rätta hållet. :)
    Kram

    SvaraRadera